cinseldusunce

10 Yıldır hobi olarak yazıyorum kimseye zararım dokunmadı.Reklam parayla işim olmaz.Mantık,aklım erdiği kadarıyla sorularınızı cevapladım. Dr prof Hekim değilim, Vatandaş olarak kendi toplumuma ne verebilirim düşüncesi ile bugüne kadar yazdım.Web sayfası yapmadım.Blog olarak kaldım ki deneme yazısı olarak kalsın.Tek kişiyim bir grup filan değilim. Okuyucuya ilgi için teşekkür ederim"

erkekte yumurtalıklar

Memeli cinslerin erkek hayvanlarına baktığınız zaman ,Köpek,kedi,at,koçlarda arkasında sallanan torba ve 2 tane yumurta vardır. Erkek hayvan olduğunu ilk bu şekilde anlarsınız. İnsanların erkeğinde ise yumurtalık cinsel organın altındadır ve korunur.

Bir erkeğin en hassas en zayıf yeri yumurtalarıdır. Bir kadın beklemediği bir saldırı yapsa sadece diziyle erkeğin yumurtalıklarına vursa 2-3 saat yerde süründürebilir.

Yumurta derisi memenin koyu kırmızı derisi gibi esnektir. Soğukta 5-10 kat büzülür sıcakta ise zar kadar esner. Elle tutuldugunda balon lastiği gibi elastiktir sıcakta. Tavuk derisi kadar incedir. Erkek yumurtalıkları sıcak havada bu torba içinde sallanır yürürken. Ve cinsel organdan daha büyük hal alır torbalar.

Soğuk ta ise büyük bir ceviz gibi 10-20 kat küçülür büzülür.

Erkeklerin yumurtaları neden dışarıdadır ? diye sorulursa. Erkekler kadınlar gibi 36.5 derecede yumurtalarını oluşturamazlar. Bu vücut ısısından daha düşük olmalıdır. Spermler vücut ısısından en az 10 derece daha soğuk ortamda üretilir.

Çocuğu olmayan erkeklere uzmanlar spermlerini arttırmak hareketlerini yükseltmek için , Yumurtalıklarının altına cepli Buzluk koymayı önerirler. Sogukta erkekler daha üretkendir.

Çocuk yapmak için kış mevsimi, erkek açısından daha verimlidir.

Erkek bebekler ana karnındayken yumurtalar genellikle üst bir kanalda durur. Doğuma yakın yada doğunca torbaya düşerler. Doğumda Bazı bebeklerde yumurta kanalın içinde kalır. Bazen de çocuklarda yumurtalar tekrar üsttki kanala kayabilir. Genelikle tek yumurta kanala kayar ama bazen 2 si de kaydığı olur. Kanala kayıp sıkışabilir. Erkek evladı olan aileler için bunu farketdip hemen doktora getirilmesi gerekir. Bu çok rastlanılan bir durumdur.

Kadınlarda ise yumurtalar içeridedir. Üreyebilmesi için 36.5 dereceye ihtiyaç duyar ve her ay 1 adet yumurta fallop borusundan atılır döllenmeyi bekler. Kadın yumurtası genellikle 1 tane atılır her ay. Erkeklerin sıvısında ise milyonlarca canlı yumurta hücresi sperm vardır. . Milyonlarca hücreden sadece 1 tanesi yumurtaya girer ve onu döllemeyi başarır. Bu o yumurtalar içindeki en kuvvetlisi ve en sabırlısıdır.

Bir erkeğin yumurtaları deforme olursa burulursa yada kaza geçirirse çocuğu olmaz.

Bu durum küçük yaşlarda oluşmuşsa o erkek çocuk gibi kalır. Sesi çocuk gibidir.

İtalyada sanat sahibi evlat yetiştirmek için erkek çocukları küçük yaşlarda hadım edip en ince erkek sesi tenor sanatçısı elde ederlerdi. Yumurtlıkları çocuklukta hasar görmüş yada hasarlı doğmuş çocukta erkeklik işaretleri sakal bıyık gibi şeyler zor çıkar. Ses ince kalır. Zamanla yağlanma şimanlaşma olabilir. Kas yapısı daha azdır.

Cinsel ilişkide erkeklik organının boşalma borusunun kökü yumurtalıkları içinden geçer.

Kadın erkeğin boşalacağını anlarsa o boruyu bastırarak uyararak. Eşinin geç boşalmasını sağlayabilir.

İnceleyici gözle sıcak bir ortamda tesadüfen yada bilinçli olarak erkeklik organının yumurtalık torbalarına bakıp incelerseniz.

Yumurtaların daima hareket halinde olduğunu görürsünüz, kasılmaları 2-4 dakikada bir otomatiktir. Kan pompalanıp bu kasılmalar oldukça bir makine gibi erkeğin nasıl yumurta ürettiğini anlarsınız. Vücut mükemmel bir makine gibi çalışır. (soğukta belli olmaz)

91 responses to “erkekte yumurtalıklar

  1. hasan Ocak 4, 2016, 12:29 am

    Meraba hocam ben ufakken düşmüştüm sol yumurta morarmisti ve simdi her zaman değilde arada bir yumurtalar da ve spermde serinlik soğukluk hissediyorum bu normalmi ne yapmak gerekir teşekkür ederim

    • cinseldusunce Ocak 4, 2016, 10:04 am

      Bevliye doktorunuza gitmernizi öneririm, neden derseniz ilk önce eldiven takıp meni damarlarınızı algılayacaklardır. daha sonra sperm sayımına yollayıp canlı sperm örneklerinize bakarlar. serinlikle değilde gerçek anlamda kontrol edilirse çok daha faydalı olur. Burda ne desek ne yazssak yalan olacaktır. Hemde tapu gibi raporunuz olur. utanılacak birşey yok bende bunu daha önce yapmıştım.

  2. as Ocak 5, 2016, 2:06 am

    Merhaba hocam erkekler deki yumurtalık birisi yukarda ise çocuğu olabilirmi

    • cinseldusunce Ocak 5, 2016, 6:48 am

      Merhaba , erkeklerde yumurtalıklar üstte kanal içinde kaldı ise kangrenleşir yani büyüyüp gelişemediği için o yumurtlık işlev görmez, alttaki işlev görebilir. ama bevliye doktoruna mutlaka gitmeniz gerekir. sperm sayımı ve muayene olmanız gerekir ammeliyatla veya bir şekilde ona karar vermeleri gerekir.

  3. Ahmet Ocak 18, 2016, 6:07 am

    Benim yumurtamin 1 tanesi yukariya dogru kayiyor bu kucuklukten beri olan birsey eski yerine geliyor ancak kayan yumurtanin digerinden kucuk oldugunuda soyleyebilirim. Tehlikelimidir çocuk yapmak konusunda sıkıntı olurmu bilgi verirseniz sevinirim tesekkurler.

  4. Mehmet Ocak 28, 2016, 10:49 pm

    Benim yumurtalarımın ikiside yukarı ve yandaydı küçükken ameliyat olmuşum başka şeylerden sonra sekiz yaşında hormonlu iğne ilebiri aşağı indi öbürü inmedi şimdide cevizler sekiz sene yukarıda kaldığı için gelişememiş sizce bu benim çocuk yapma konusunda sıkıntı ne yapmamı öneriyorsunuz

  5. Ahmet Şubat 7, 2016, 8:36 pm

    Hocam benim sağ yumurtaligim yukari kayiyor bazen sizce tehlike var mi ?

    • cinseldusunce Şubat 8, 2016, 7:30 am

      Yukarı kayma penisin üst kısımdaki kese içine değilse sorun yok , penis üst kısmında sağ ve solda 2 kese kanal var onun içinde yetişmemesi gerekiyor. , ama normal torba içindeyse pek bir sorun teşkil etmez. orantısızlık çok kişide zaten vardır. kızlarda bile memeler aynı değiller kızlar kendisi bilir

  6. Onur Mart 9, 2016, 8:42 pm

    Hocam merhaba,

    Erkek bebekleri yıkarken çok sıcak suyla yıkamayın veya evde daha serin olmalarını sağlayın tarzındaki bilgiler büyüklerimizden bizlere aktarılmakta. Bu tür bilgilerin doğruluk payı nedir?Teşekkür ederim..

    • cinseldusunce Mart 10, 2016, 6:34 am

      erkek bebekleri aşırı sıcakta yıkamamak mantıken doğrudur. Ama bu sperm üretimi başlamadığı için o kadar çok farketmez. Genelde insan vücudunu aşırı sıcakta kız bile olsa yıkamamak gerekiyoır.Ama insanlar sıcak olunca mikropların daha kolay çıkacağını bildiğinden zaten bunu yapıyorlar. Eskiler erkeklerin çalışma mekanizmasını bildiği için doğru söylemişler. Çocuk için değil erkeğin doğal yapısına göre. Küçük yaşta fazla etki edeceğini sanmıyorum. Banyo zaten 10-15 dakikalık bir işlem erbezleri ısıyı farkedince kendini yayarak korur.Aktarılan bilgi geneldir. Mesela çocuk sahibi olma çağında iseniz o zaman kesinlikle sıcakta cinsel ilişkiye girmeyin derim. Çünkü ne kadar uğraşsanız boş. Eskiler de bunları değerlendirerek söylemişlerdir. Kadınlar en kolay kış ayları hamile kalırlar. Bu erkeklerin üreticiliğinin soğukta daha etkin olmasından kaynaklıdır.

  7. ???? Mart 15, 2016, 12:55 pm

    Selam. Hogam benim yumurtalukalrim normal durmuyor hep bukluyor sanki sovuk suya salmiw gibi buzushuyor bedeni ne ola bilir??

    • cinseldusunce Mart 16, 2016, 7:20 am

      hava soğuk olabilir,erkek yumurtalıkları ısıya duyarlıdır. hava ısınınca 5 dakikada düzelmez. epey zaman sonra kendini güvene aldıgını hissettiğinde genişlemeye başlar. ağrı veya kan gelirse ancak bir erkekte problem vardır yada işlev bozuklugunda.

  8. Doğukan Nisan 25, 2016, 10:49 pm

    hocam benim sağ testisim biraz sağdan sola yatık ve baya yukarıda duruyor,ağrı sızı yok,bir sorun teşkil eder mi?

  9. Mehmet Mayıs 15, 2016, 3:58 pm

    Hocam benim sağdaki yumurtam soldakinden baya küçük sorun teşkil eder mi

    • cinseldusunce Mayıs 16, 2016, 6:40 am

      hayır sorun teşkil etmez. birçok erkekte de tam milimetrik simetri yoktur. hatta kadınlarda bile memenin biri büyük diğeri küçüktür. fakat sütyen çok iyi gizlediğinden simetrik görünür. kadınlar kendini bilir. birçok erkekte penis tam ortaya yatmaz yattıgı bir taraf vardır sizinki de organik. ama çok suphe ederseniz bevliye uzmanına fiziki bir muayene olursunuz. Benim tek yumurtalı arkadaşım vardı . çok rahat cocuk sahibi oldu

  10. Mustafa Mayıs 26, 2016, 5:48 pm

    Hocam benim sag yumurtaligim soldakine gore daha asagida bi sikinti olur mu

  11. Öznur Mayıs 29, 2016, 9:40 am

    Merhaba bundan 15 gün önce sekiz yaşındaki oğluma bir arkadaşı tahta fırlattı mutfakta kullanılan tahta spatula şeklinde o da Cinsel bölgesine geldi ilk başta ağladı acıdı dedi.sonra içim rahat etmedi Dr A götürdüm elle muayene etti görünürde birşey yok dedi eve geldim içim rahat etmedi hastanenin acil servisine götürdüm ultrason çekildi bişey gözükmüyo dendi ertesi gün de aile hekimine götürdüm elle muayene etti birşey yok dedi daha sonra sizin yazılarınızı okuduktan sonra korktum çocukluk yaşta yumurtalıkların hasar görmesi berelenme durumunda ileriki yıllarda erkeklik belirtilerinin çok zor çıkacağı yazıyordu çok tedirgin oldum oğlumun yaşamış olduğu bu olay ileride sesinin ince kalmasına Vs.sebep olurmu cevap verirseniz sevinirim birde olaydan birkaç saat sonra ultrason da çıkarmıydı herhangi bir hasar olsa

    • cinseldusunce Mayıs 29, 2016, 3:11 pm

      Doktor elle muayene ettiyse problem yoktur, damarları ve akacak ana yolu elle hisssdiyor bu yumurtalıklardan hissedilerek anlaşılır. Erkeğin en savunmasız yeri oldugu için ilk etapta 2 saat kadar kıvranması normaldir çocugunuzun ,er bezleri kendini koruyacak kadar da savunmasız değiller. darbeye maruz kalan yerde iz kaldıysa kendini onaracaktır. ultrasonda da zaten sorun yok ise bunu unutabilirsiniz. Korkmanıza gerek yok. erkek cocukta sıkıştırma devamlı olursa ve kan akışını durdurusa anormallik yaşanır bu sadece bir darbe ,sesi incelme olayı tamamen sıkışık olarak görevini yapamayacak şekilde durdurulması halinde olur. italyanlar opera sanatcısı olsun diye çocuklarını küçük yaşta sakatlarlardı.Bu bir darbeyle olacak iş değil. ilerki yaşlarda ergen olunca sorun yo gene kontrol edersiniz. fakat erkek vücudu kadından daha kompakttır daha az hastalanır ve kornur, erkekte en kötü şey kan veya akıntı gelmesidir cinsel organdan

  12. Öznur Mayıs 29, 2016, 4:10 pm

    Bu olayla ilgili ergenlikte nasıl bir sorunla karşılaşabiliriz

  13. Öznur Mayıs 29, 2016, 4:12 pm

    Kıvranma olayı olmadı,morarma da olmadı ama sıkışık olma durumunu anlamadım

  14. Öznur Mayıs 29, 2016, 4:20 pm

    Ayrıca çok teşekkür ederim ilginiz ve cevabınız için

  15. Kerem Mayıs 30, 2016, 3:12 pm

    Merhaba hocam bi sorum olcakti benim soldaki yumurtalik sagdakîden buyuk baya darbe falan almadim ama sizce neden olur bi sikinti olurmu tessekkur ederim cevabinizi bekliyorum

  16. Burak Haziran 20, 2016, 6:43 pm

    Mrb hocam benim yumrtaliklar normalde olandan kucuk dedi doktar bazi testler istedi bu herhangi bir soruna yol acarmi kısırbolma riski varmı

    • cinseldusunce Haziran 20, 2016, 8:07 pm

      sperm testinde herşey acıga çıkar ölü sperm değil canlı spermler üreticiliği sağlar ona bakacaklar. erkeklerde genllikle sorun kadınlara göre cok daha az görülür

  17. Özge Haziran 21, 2016, 7:49 am

    Erkeklerde yumurtaların zedelenmesi neye yol acabilir ve nasıl düzelir.

    • cinseldusunce Haziran 21, 2016, 8:56 am

      çocukken yumurtların dogumda var olan yumurtalık kanalında kalması yada ağır dabe ile ezilmesi ile olur bunun gibi kısıtlayıcı şeylerle yumurtanın harketi buyumesi engellenir. sonucu kısırlık yada sperm hücrelerinin mortalite ölü spermin fazla olması canlıların az olması yada hiç sperm üretmeme gibidir. meni sıvısı gelir erkek boşalabilir ama üretim olmaz yada kadında oluşan gebeliklerde düşükler olur

  18. anthney Temmuz 31, 2016, 10:13 pm

    merhaba hocam ben 16 yasindayim yumurtaliklarimdan si arada yukarda sağ hep assagada bu normal mi bide kola bacak killari yok değil var ama daha tüy koltuk altinda kil var sakal biyik büyük var sakallarda tüy bi silinti var mi lütfen aydinlatin

    • cinseldusunce Ağustos 1, 2016, 6:25 am

      yumurtalıklar torba içinde değil ise ,torba dışındaysa sorun vardır,ama torba içinde biri yukarda olsa da sorun yok. torbaların içinde olmalı. olmazssa mutlaka ürolojiye danışın.

  19. mustt Temmuz 31, 2016, 10:16 pm

    16 yasindayim 190 boy var 80 kiloyum penisin kalkinca 8-9 cm sorun var mi
    kalkmamis hali en faz 5 cm

  20. Cigili Ağustos 2, 2016, 1:52 am

    Merhaba hocam 17 yaşındayım.
    Benim sol yumurtalığımda 2 tane yumurtalık var sağ yumurtalığımda ise 1 tane var.
    Evlenince çocuğum olur mu? Teşekkürler.

    • cinseldusunce Ağustos 2, 2016, 6:10 am

      herşey yolundaysa genellikle çocugunuz olur ama üroloji bevliye uzmanına gidip 3ncu yumurtanın ne oldugunu kist mi acaba diye tetkik ettirmeniz gerekir,belki basit bir yag bezesidir. kontrol ettirin

  21. ali Ağustos 10, 2016, 10:06 am

    Merhaba hocam benim yumurtalığımın biri sağlam ama diğerine sanki soldaki üsten birtarafı kırık gibi gözüküyor öbürü gibi tam yumurta şekli değil bilgi verirseniz sevinirim hocam .

  22. Ferdi Ağustos 13, 2016, 12:31 am

    Mrh hocam benim yumurlarim kücük ne yapmam gerek ve ilerde cocuk istegi icin sikintilimi..22 yasindayim ama hala sakalim yok.. bunun yumurtalarimla alakasi varmi.
    yardim ederseniz con sevinirim

  23. Ferdi Ağustos 13, 2016, 10:41 pm

    Gitim bana spermin zayif dediler… ama siz tam olarak erkeklik hormonunda anormalik olabilir diye nedemek istediniz.. biraz net aciklayabilirmisiniz lütfen..

  24. Yusuf Ağustos 22, 2016, 3:18 pm

    Merhaba hocam 2 gün önce ameliyat oldum ameliyatta sağ yumurtalığımı aldılar sadece sol yumurtalığım kaldı merak ediyorum sıkıntı yaşarmıyım ve tavsiye edip tavsiye etmeyeceğiniz şeyler varmı..

  25. Mert Ağustos 23, 2016, 11:38 am

    Mrh hocam sperm küçük olursa büyümesi için ne yapılması gerekir.

  26. Erkan Ağustos 27, 2016, 7:12 am

    Merhaba hocam bnm sag testisimde hareketlilik falan normal ama sag testisin altinda boru gibi sertlik var ereksiyon halindeyken aradada agri oluyor. Hareketliligimde sorun yok.. sizce benim sorunum varikoselmi hocam ? İlacla tedavisi var mi acaba ? Sinmdiden tesekkur edrim

    • cinseldusunce Ağustos 27, 2016, 7:21 am

      Benim bu topluma yaptığım,sadece doktorların yazdıgı tıbbın yazdığı şeyleri insanlara anlayabileceği hale getirmek, birazda kendi mantıklı tecrübelerim, Sorunuz beni aşıyor. Çünkü ne desem yalan olacak. Çareyi internette aramayın, Çünkü Doktor veya tıp ile ilgili sitlerdeki kişiler gerçek doktor değiller benim gibiler çoğunlukla, Doktorların size özel olarak bilgi vermeyi bırakın kafa kaşıyacak zamanları yoktur ki internettte herkesin sorununu çözsün,böyle çözsseler para kazanamazlar. .Üroloji uzmanına giderseniz damar kontrolü fizksel kontroller yapılır tam cevap alırsınız. Eger kafadan artarsam

  27. mehmet Eylül 13, 2016, 8:12 pm

    mrb hocam ben testostoren az üretiyorum ve yumurtalarim kücük ilerde cocuk sahibi olabilirmiyim bu konuda ne yapmam gerekiyor yardimci olurmusunuz lütfen…

    • cinseldusunce Eylül 14, 2016, 6:32 am

      bevliye üroloji uzmanından destek alırsınız. gerekirse tüp bebek . az üretseniz bile harketlilik önemlidir , soğuk zamanda yapılan seks kadınları genelde daha kolay hamile bırakır. o yüzden kadınlar genellikle kışın gebe kalırlar.

  28. İsimsiz Eylül 13, 2016, 10:29 pm

    Merhaba hocam sağ yumurtaligin idi sıcaklığı vücut ısimla aynı ama sol yumurtaligimin olduğu çevre soğuk sürekli birde sol yumurtama en ufak bir darbe bile gelse sağdaki ne göre daha fazla acıyor nedenini aciklayabilirimisiniz,

  29. Deniz Eylül 14, 2016, 12:42 pm

    Merhaba. 25yaşındayım.yumurtamın biri küçük, diğeri ondan bir yarım kadar büyük. Cinsel ilişkide olduğumda normalleşiyor, daha doğrusu küçülüyo, fakat sonra sanki su toplanıyor gibi büyüyo. Çocuk sahipi olmak için sorun varmıdır acaba?

    • cinseldusunce Eylül 14, 2016, 2:29 pm

      Erkek cinselligi kadinlardan daha farkli ve bir tehlike gordugunuzde urolojiye basvurmanizi tavsiye ederim. Anormallik olmasa da bir kontrol ettirin. Burdan ne soylesem yalan olur

  30. caner hazinedaroğlu Eylül 20, 2016, 6:05 am

    Hocam merhaba lar ben 1 senedir evliyim çok şükür bir çocuğum olacak ama yumurtaliklarim çok küçük normal erkeklerinki gibi değil acaba ilaç falan var mıdır büyütmek icin

  31. Kemal mert Eylül 21, 2016, 8:13 pm

    Hocam meraba erkek testislerinde sallanma olursa her hangi bir sıkınti olurmu bide normalinden cok büyük ve
    Karnimi cok agriyor bazen ne yapmam gerekir tesekkur ederim

  32. SORU İŞARETİ Eylül 24, 2016, 6:05 pm

    Sol yumurta küçük sağ yumurta büyük bu beni rahatsız ediyor bi sorun oluru yoksa normal mi acaba ve cok terleme yapıyor

    • cinseldusunce Eylül 24, 2016, 6:12 pm

      bevliye ,üroloji uzmanına göstermenizi tavsiye ederim , organik sorun olabilir. sadece gösterin ve sperm sayımı yaptırın analizde herşey coıkar. sorun yoksa boyle herşey yolunda demektir. kontrol ettirmek gerekir.

  33. Abdullah Ekim 1, 2016, 9:55 pm

    Hocam merhabalar benim sorunum testislerimle ilgili yumurtalıklarımı tuttuğumda yanşarında yağlanma gibi bir durum var sorun teşkil edermi yoksa bir doktoramı göstermem gerekli

    • cinseldusunce Ekim 2, 2016, 6:11 am

      Testisler, aslında zaten nemlidirler, nemlilik terleme yaparlar.hiçbir zaman durdukları gibi değillerdir 5 dakika sıcakta inceleseniz harket ettiklerini göreceksiniz. oysa sabit durur gibi görünürler ,kendi nemliliğini sabit tutarlar,bunu farketmişsinizdir. Herkesinki böyledir

  34. Bekir Ekim 6, 2016, 8:30 am

    Merhaba hocam 2006 yılında sag yumurtaligimdan çıkmamama geçirdim ve doktorlar ilk basta sag yumurtaliginin alınacağını söyledi sonra oradaki Prof dktor iğne tedavisiyle bunun geçeceğini söyledi ve ben bir sure kalçadan iğne vuruldum yuyrtalgim git gide küçülmeye basladi aradan 10 sene gecti ve yumurtaligin yok derece kucuk cok mu geç kaldım ne yapmam gerekir

    • cinseldusunce Ekim 6, 2016, 12:08 pm

      bir ürloloji uzmanına görüneceksin, damarlarını filan kontrol edecek eldivenle,daha sonra belki röntgen gibi muayene isteyebilir,istemezsse sperm sayımı labratuvara yollayacaktır herşey üretkenliğiniz sperm sayımında açıga çıkar. bazen tek yumurta da işe yarar yeterki spermler canlı ve harketli olsun. Buradan atıp tutmak yanlış olur. okuyucu olan herkes derdine deva arıyor sonuçta . Hiç utanma git baktır sperm sayımı yaptır sonra o kagıdı uzaman geri götür .sıkıntılı bir işlem değil sıra beklemediğin takdirde 7-8 dakika toplamda 15-20 dakikada herşey biter analiz sonucunu 2-3 gun sonra alırsın, aynı gün de sonucunu ögrenirsin, vakıf hastanelerinde de labratuvar var

  35. onur Ekim 15, 2016, 10:22 am

    Hocam merhaba ben pantolon giydiğimde yumurtalıklarım çok belli oluyor rahat olamıyorum neyden kaynaklanıyor acaba ?

    • cinseldusunce Ekim 15, 2016, 10:35 am

      steç dar kesim pantolon giyme ,kalın kot kadife paçalı don giy ,1 numara buyuk giyip belini kemerle tuttur gayet rahat olur, pantolon kesimleri herkese göre değildir,adana bölgesi şalvarı boşuna giymez, modaya ile vücut farklıdır

  36. Nuri Ekim 18, 2016, 12:02 pm

    Hocam Merhabalar;
    Ben 2009 yılında varikosel ameliyatı oldum iki yumurtalıktada bu işlemi gerçekleştirdiler
    Ama ağrılarım bugün olmuş hala devam etmektedir. Açıkcası bunaltmaya başladı ve yumurtalıkları aldırmayı düşünüyorum
    Evliyim 3 çocuğum var Allah a şükür
    Acaba yumurtalıkların ikisini de aldırsam eşimle aramdaki cinsellik bozulurmu
    Yani ereksiyon ve orgazm olabilirmiyim

    • cinseldusunce Ekim 18, 2016, 3:29 pm

      benim bildigim kadariyla yumurtaliklar sdece sperm uretir. meniyi olusturan organ sulandiran prostat tir. bence bosalma olur fakat icinde sperm olmaz. vazektomi yaptiran erkekler sex yaparlar mesela cocuk olmaz sadece . bundan farki yok. ama bir uroloji uzmanina yine de danisin. benim bilgilerim zahiri tahminidir.

  37. Mehmet Ekim 19, 2016, 4:40 pm

    Hocam benim cocugumun yumurtaliklarinin birisi oldukça büyük ve yukarıda oburusu küçük bazen ağrıyor diyor sorun ola bilirim ı daha 12 yasinda

    • cinseldusunce Ekim 23, 2016, 7:19 am

      üroloji uzmanına acilen görütün çıocugunuzu ,kanala kaçmış olabilir, üreme sağlığı bozulmadan hemen üroloji uzmanına götürün anormal birşey varsa sizi sevk edecektir. Bu cocugunuzun hayatı için önemli.

  38. Alp Ekim 24, 2016, 5:52 pm

    Merhaba benim testislerimde 3 tane yumurta var 2 si 3. ye göre daha sert birisi daha yumuşak bunun bir sıkıntıya yol açması söz konusu olabilir mi

  39. Asli Bejan Ekim 26, 2016, 8:27 pm

    Testisleri etkisiz hale getirmek icin ne yapilabilir, etkisini sifira indirmek icin, transkadinim ve ameliyat olmadan etkinligi sonlandirmk icin ne yapilabilir, sevgiler

    • cinseldusunce Ekim 27, 2016, 7:18 pm

      hormon hapları,kadın doğum hapları kısmen östrojen içerir, kadınlık hormonu erkeklerde etkilidir ancak,erkek çatıyapısı zayıflar. kimyasal kısırlaşma budur

  40. Grl Ekim 27, 2016, 8:13 pm

    Hocam mrhaba ben 27 yasindayim 2 gundur yumurtaliklarimda hafif ara ara agrilar var ve yumurtaliklarimin icinde kipirdanmalar var bacak bacak ustune dahi atamiyorm.agrisi bacagima vuruyor..size gore problem nedir doktora gitmem gerekiyor mu 😕cevaplarsaniz cok sevinirim hocm

    • cinseldusunce Ekim 27, 2016, 8:26 pm

      aşırı akıntınız varsa ,kokulu üşütmüş olabilirsiniz.yada enfeksiyon olabilir, kadın doğuma giderseniz size ilaç yazarlar oraya bakmadan ,karnınızdan elle muayene yaparlar ,eğer üşütmeyse 3-5 günde düzelirsiniz

      • Grl Ekim 27, 2016, 8:32 pm

        Hocam ben erkeģim kusurabkmayin yazmak aklima gelmedi özurdilerim

      • cinseldusunce Ekim 28, 2016, 5:21 am

        Bunu bana yazmalıydınız, cins büyük bir faktördür. ürolojiye bevliyeye gitmelisinişz, bir tıkanıklık iltihap olmuş olabilir, genellikle yanlış yatma gibi şeyler de etkiler 2-3 günde geçer kendini onarır. 2-3 günü geçtiyse devam ediyorsa ürolojiye bir danışın

  41. emre Ekim 29, 2016, 8:09 am

    hocam merhaba. bir konuda bir sorum olacakdı. daha önce 4 yıl kdr yumurtalıkları kontrol ettirdik. sperm sayılarım az çıktı. doktor senede bir kontrol ettir dedi ama fırsat olmadı. ara ara sol yumurtalık agrıyor. sunu sormak istiyorum. sol yumurtalık sağ yumurtalıga karsılastırma yaparsak sol biraz yukarda. sizce sıkıntı olur mu ?

    • cinseldusunce Ekim 30, 2016, 6:25 am

      erkeklerde de yumurtalarda simetri olması mükemmel olması mümkün değil ama bir üroloji uzmanına baktırmanızı tavsiye ederim, uzman eliyle hem damarları kontrol edecek sizi spermsayımına sevk edecektir direk sperm sayımı yaptırmazlar , önce uzmana gidersin bakar inceler sonra sayıma yollar,labratuvardan sonra ona sonucu geriş goturursün sana herşeyi açıklar.Bu böyle olaacaktır.

  42. emre Ekim 31, 2016, 10:22 am

    Hocam benim sağ yumurtam sol yumurtama göre küçük

    • cinseldusunce Kasım 2, 2016, 4:58 am

      ürolojiye muayene olmalısın ama çogu erkekte bu simetri zaten yoktur hatta bazı erkeklerde biri yukarıdadır, bazı erkeklerde boşalma esnasında yukarı kalkar. ama rahatsız ediğci boyutta ise ,üroloji uzmanına görünün,sperm sayımı yaptırın. hemde kendinizden emin olursunuz.

  43. Fuad Eliyev Kasım 4, 2016, 8:59 pm

    Salam , bende yumurtanın yalnız 1-i var diğeri ise yok , yani yumurtanın biri yok bende , Ben Azeriyim Azerbaycanda diğer sağlık hocaları 25-30 dakika sıcak suda oturmamı önerdiler işe yarar mı sizce yerine gelirmi ?

    • cinseldusunce Kasım 5, 2016, 12:31 pm

      tek yumurtali arkadasim var cocugu oldu sorunsuz. bu allah vergisi. sperm sayimi yaptir. sicak su oturma prostata yarar . yumurtaya faydasi olmaz aksine yumurta sofukta daha uretkendir. cunku spermler daha hareketli olur

  44. Emre Kasım 7, 2016, 12:23 pm

    2,5 aylık bebeğim var testislerinden birisi diğerine göre boyut olarak küçük duruyor.sizce be yapmalıyız?

    • cinseldusunce Kasım 8, 2016, 7:11 am

      sayın okuyucum, çocuk bölümüne baktırın ,pediatride bir operatör doktor ile konuşmanızda fayda var, aslında sorun olduğunu sanmıyorum ama bebeklerde su fıtığı denilen birşey var bu 6 ay içinde genellikle geçiyor. benim de çocugumda 5-6ncı ayladra böyle birşeyler olmuştu. ama doktorun teşhisi doğruydu. sadece danışın dokunarak anlayacaktır. ama gösterin çok bütyük masrafı yok,korkacak birşey de yok bebekler biz yetişkinlerden daha güçlüler,hayata daha sıkı sarılıyorlar

  45. ahmet Kasım 16, 2016, 8:20 pm

    mrb hocam benim sağ yumurtalığım tembel 2 senedir evliyim çocuk istiyorum ne yapmalıyım yardımcı olun

    • cinseldusunce Kasım 17, 2016, 6:31 am

      üroloji uzmanı ile görüşmek gerek, genellikle soguk havalar sperm harketliliğini arttırır. tek yumurta da kadını hamile bırakmak için yeterlidir fakat hareketli sperm oranını arttırmak gerekir, tek yumurtanın spermlerini inceletin. eger cocuk sahibi olmak isterseniz en iyi zaman kış mevsimidir. sogukta daha kolay gebelik olasılıgı var ,yazın zor, eşinize de folik asit tavsiye eder doktor

  46. Murat ak Kasım 18, 2016, 10:53 pm

    Hocam merhabalar duş aldıktan sonraki sabah uyandığımda testis torbamda yani derisinde aşırı yanma vardı ve yanık gibi duruyor du ve bir gün sonra yanma geçti fakat deride yanık izi gibi kızarmalar kaldı bölgeyi şampuan ile yıkadım duş esnasında neden olabilir teşekkür ederim.

    • cinseldusunce Kasım 19, 2016, 6:17 am

      bir enfeksiyon veya hastalık izi olabilir,birkaç gün içinde normalleşme olmaz ise ürolojiye danışın, basit problemler 2-3 gün içinde kendilliğinden düzelir.vücut tamir eder.ama vücudun tamir edemeyeceği şeyler tıbbi detsege ihtiyaç vardır. iyileşme görüyorsanız sorun yok. bazen insan kendi en iyi doktorur. Çünkü uzmanlar sizin kadar takip etme şansları yok,

kaba ,sapıkça yorumlar bilgisayar tarafından otomatik silinecektir

